Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky kupních smluv uzavřených s kupujícími, kteří jsou spotřebiteli
Tyto všeobecné obchodní podmínky vydala obchodní korporace Stylový gauč s.r.o., IČO: 21731306, se sídlem Ramonova 3466/4, Strašnice, PSČ: 10000, Praha 10, zapsaná do obchodního rejstříku pod sp. zn. C 405726 vedenou u Městského soudu v Praze, a upravují základní pravidla obchodních vztahů mezi Dodavatelem a Zákazníkem, jak jsou tyto pojmy definovány v čl. XI, při plnění Smlouvy.
I. Úvodní ustanovení
1. Dodavatel tímto sděluje Zákazníkovi následující informace:
a. Název: Stylový gauč s.r.o.
b. IČO: 21731306
c. Sídlo: Ramonova 3466/4, Strašnice, PSČ: 10000, Praha 10
d. Telefon: +420 777 999 994
e. E-mail: stylovygauc@gmail.com
f. Adresa pro doručování: Politických vězňů 1425/22, Říčany u Prahy, PSČ 25101
2. Tyto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy, kterou spolu uzavřeli Dodavatel se Zákazníkem.
3. Pojmy použité v těchto obchodních podmínkách s velkým počátečním písmenem a psány tučně mají význam, jaký jim je dán v čl. XI VOP. Tyto VOP dále používají terminologii OZ, ZoOS a prováděcích předpisů. Není-li některý z termínů v těchto VOP definován, použije se jeho význam, jaký mu je přidělen právní normou.
II. Povaha VOP
1. Tyto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Vztah založený Smlouvou se řídí těmito VOP, které ve smyslu ustanovení § 1751 a násl. občanského zákoníku určují část jejího obsahu a konkretizují některá obecná pravidla upravená OZ, ZoOS a dalších prováděcích předpisech v účinném znění.
2. V případě rozporu mají ustanovení ve Smlouvě před úpravou těchto VOP přednost. Nejsou-li některé otázky výslovně řešeny ve Smlouvě ani těchto VOP, postupuje se podle příslušných právních předpisů.
3. Tyto VOP se celé vztahují na případy, kdy osoba, která s Dodavatelem jednala nebo s ním uzavřela Smlouvu, tak činila mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (spotřebitel). Byla-li Smlouva uzavřena s osobou, která nebyla spotřebitelem, užije se obecná zákonná úprava pro kupní smlouvy s tím, že z těchto VOP se neaplikují články IV a VII.
4. Dodavatel je oprávněn znění těchto VOP jednostranně měnit či doplňovat, a to při respektování zákonné úpravy. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá mezi Zákazníkem a Dodavatelem za účinnosti předchozího znění VOP.
III. Uzavření kupní smlouvy
1. Veškeré vyobrazení zboží v rámci katalogu je pouze informativního charakteru. Dodavatel není povinen se Zákazníkem uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2. Katalog obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží.
3. Cena zboží je uvedena včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Cena zboží zůstává v platnosti po dobu, kdy je zobrazována v katalogu. Tímto ustanovením není omezena možnost Dodavatele uzavřít se Zákazníkem kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
4. Dodavatel nabízí outletové a zánovní produkty. Z daného důvodu slouží Dodavatelem provozované internetové stránky výhradně jako katalog aktuálně nabízeného zboží, které je k zakoupení v Obchodě. Zákazník může katalog využít zásadně pouze k rezervaci požadovaného zboží, čímž si zajistí, že Dodavatel připraví vybraný kus v Obchodě k osobnímu prohlédnutí a převzetí Zákazníkem, rozhodne-li se pro jeho koupi. Po odeslání rezervace kontaktuje Dodavatel Zákazníka a domluví podmínky přípravy zboží v Obchodě k zakoupení. Rezervace je platná tři (3) kalendářní dny.
5. Dodavatel si vyhrazuje právo jakoukoliv rezervaci písemně odmítnout, a to zejména v případě zjevné technické chyby na straně Dodavatele při uvedení ceny zboží v katalogu. Dodavatel není povinen dodat Zákazníkovi zboží za chybnou cenu ani v případě, že mu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení rezervace zboží za chybnou cenu. Dodavatel informuje Zákazníka o chybě bez zbytečného odkladu a zašle mu na adresu jeho elektronické pošty aktualizované informace o rezervovaném zboží.
IV. Uzavření kupní smlouvy s využitím prostředku komunikace na dálku
1. Není-li kupní smlouva uzavřena v Obchodě, ale je-li namísto toho při jejím sjednávání využito prostředku komunikace na dálku, zašle Zákazník na e-mail Dodavatele následující informace:
a. objednávané zboží (katalogové číslo)
b. způsob úhrady kupní ceny (QR kódem na faktuře, nebo platbou v hotovosti při předání).
2. Jakmile Dodavatel obdrží od Zákazníka informace dle čl. IV odst. 1 těchto VOP, a to spolu s kontaktní e-mailovou adresou Zákazníka, zašle Zákazníkovi návrh Smlouvy. Následně může Zákazník během jednoho týdne zaslat Dodavateli na jeho e-mail sken za sebe podepsaného návrhu Smlouvy. Odesláním podepsaného návrhu Smlouvy Zákazník přijímá závazek zaplatit kupní cenu za zamluvené zboží v případě akceptace návrhu Dodavatelem. Údaje uvedené v Zákazníkem podepsaném návrhu Smlouvy jsou Dodavatelem považovány za správné. Dodavatel přijme, nebo odmítne Zákazníkem podepsaný návrh Smlouvy do tří dnů, a to zasláním zprávy na Zákazníkem uvedený e-mail. Nevyjádří-li se Dodavatel v uvedené lhůtě, strany sjednávají, že v takovém případě budou považovat návrh za odmítnutý.
3. Je-li Smlouva uzavřena při využití prostředku komunikace na dálku, je uzavřena až okamžikem, kdy Zákazník obdrží od Dodavatele zpět sken Smlouvy obsahující jak Zákazníkův, tak i Dodavatelův podpis.
4. Zákazník souhlasí s použitím prostředku komunikace na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití prostředku komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám.
5. Je-li Smlouva uzavírána s použitím prostředku komunikace na dálku nebo mimo prostor obvyklý pro Dodavatelovo podnikání, má Zákazník, právo od ní do 14 dnů ode dne uzavření odstoupit bez udání důvodu.
6. Aby byla lhůta pro odstoupení od Smlouvy Zákazníkem dodržena, postačí, když Zákazník učiní vůči Dodavateli jakékoliv jednoznačné prohlášení. Odstoupení lze učinit také odesláním formuláře pro odstoupení, který se nachází na internetových stránkách www.stylovygauc.cz.
7. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. IV dost. 6 těchto VOP je Zákazník povinen ve lhůtě 14 dnů vrátit Dodavateli zakoupené zboží. Dodavatel může po dohodě se Zákazníkem zboží vyzvednou a dopravit zpět do Obchodu. Náklady spojené s navrácením zboží zpět Dodavateli nese Zákazník. Dodavatel tímto výslovně upozorňuje Zákazníka, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě zajištění přepravy zboží od Zákazníka zpět Dodavateli bude cena přepravy identická jako byla cena uvedená na faktuře při přepravě zboží od Dodavatele k Zákazníkovi.
8. Dodavatel není povinen vrátit Zákazníkovi přijaté peněžní prostředky dříve, než mu Zákazník vrátí zboží.
V. Zvláštní povaha zboží; Omezení odpovědnosti za vady
1. Dodavatel výslovně upozorňuje Zákazníka, že zboží vyobrazené a zakoupené od Dodavatele již bylo používané, čemuž odpovídá míra jeho opotřebení. Z daného důvodu se odpovědnost Dodavatele nevztahuje na stav opotřebení zakoupeného zboží v okamžiku jeho prodeje Zákazníkovi.
2. Jelikož Zákazník zakupuje použité zboží, nenáleží mu v případě jeho důvodné reklamace a uplatnění práva z vadného plnění nárok na jeho výměnu za nové, neboť takový způsob odstranění případné vady je ve smyslu § 2169 odst. 1 OZ nemožný a ve srovnání s jinými způsoby nepřiměřeně nákladný, a to se zohledněním hodnoty, kterou by zakoupené použité zboží mělo bez vady. Zákazník může požadovat opravu věci, přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od Smlouvy odstoupit.
3. Zákazník může vytknout vadu, která se na použitém zboží projeví v době jednoho roku od převzetí.
VI. Dodací a platební podmínky
1. Cenu zboží se Zákazník zavazuje uhradit některým z následujících způsobů:
a. hotovostní platba při osobním odběru zboží v Obchodě,
b. platba okamžitým bankovním převodem na základě Dodavatelem vygenerovaného QR kódu,
2. Zákazník a Dodavatel se mohou dohodnout na dopravě zakoupeného zboží na Zákazníkem určenou adresu. Podmínky dopravy zakoupeného zboží vč. ceny za dopravu a s ní souvisejících dodatečných nákladů sjednají Zákazník a Dodavatel samostatnou dohodou.
3. Do okamžiku zaplacení celé kupní ceny Zákazníkem, a to včetně případných sjednaných nákladů za dopravu, není Dodavatel povinen zakoupené zboží předat. V případě okamžité platby QR kódem je kupní cena (a náklady na dopravu) zaplacena okamžikem připsání celé částky na bankovní účet Dodavatele.
4. Dodavatel je povinen vystavit Zákazníkovi účtenku/daňový doklad (fakturu). Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
5. Zákazník se stává vlastníkem zakoupeného zboží a nese nebezpečí jeho nahodilé zkázy, poškození či ztráty okamžikem jeho předání. V případě, že Zákazník uhradí cenu zboží, ale toto si nepřevezme ani do čtrnácti dnů od provedené platby, stává se vlastníkem zakoupeného zboží a nese nebezpečí jeho nahodilé zkázy, poškození či ztráty okamžikem marného uplynutí této čtrnáctidenní lhůty.
VII. Mimosoudní řešení sporů
1. V případě, že dojde mezi Dodavatelem a Zákazníkem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zákazník podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
12000 Praha 2
Email: adr@coi.gov.cz Web: adr.coi.gov.cz
VIII. Definice použitých pojmů a výkladová pravidla
1. Pojmy použité v těchto obchodních podmínkách s velkým počátečním písmenem a psané tučně mají následující význam:
„Dodavatel“ je Stylový gauč s.r.o., IČO: 21731306, se sídlem Ramonova 3466/4, Strašnice, PSČ: 10000, Praha 10, zapsaná do obchodního rejstříku pod sp. zn. C 405726 vedenou u Městského soudu v Praze.
„katalog“ jsou Dodavatelem provozované internetové stránky, které jsou přístupné na webových stránkách nacházejících se na internetové adrese www.stylovygauc.cz.
„Obchod“ je provozovnou Dodavatele, na adrese: Politických vězňů 1425/22, Říčany u Prahy, PSČ 25101, na níž se nachází obchodní prostory Dodavatele.
„OZ“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v účinném znění ke dni uzavření Smlouvy.
„prostředek komunikace na dálku“ je komunikační prostředek, který umožňuje uzavřít Smlouvu bez současné fyzické přítomnosti Zákazníka a Dodavatele, konkrétně zasláním skenu podepsané smlouvy prostřednictvím e-mailu.
„Smlouva“ je kupní smlouva uzavřená mezi Zákazníkem a Dodavatelem.
„Zákazník“ je člověk, který s Dodavatelem uzavřel Smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání nebo s ním jinak jedná.
„ZoOS“ znamená zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v účinném znění ke dni uzavření Smlouvy.
2. Není-li výslovně uvedeno jinak, tam, kde Smlouva nebo tyto VOP hovoří o dnech, myslí se tím kalendářní dny. Je-li uváděn čas, myslí se tím vždy místní středoevropský čas na území České republiky.
3. Je-li ve Smlouvě nebo těchto VOP řešena náhrada škody či újmy Dodavateli, pak se tím vždy myslí i případná náhrada Dodavatelova zisku.
IX. Závěrečná ujednání
1. Jestliže jakýkoliv závazek vyplývající ze Smlouvy nebo jakékoliv ustanovení Smlouvy je nebo se stane neplatným, nevymahatelným a/nebo zdánlivým, pak taková neplatnost, nevymahatelnost a/nebo zdánlivost neovlivní ostatní ustanovení Smlouvy. Strany bez zbytečného odkladu nahradí neplatný, nevymahatelný a/nebo zdánlivý závazek takovým novým platným, vymahatelným, nikoliv zdánlivým závazkem, jehož předmět bude v nejvyšší možné míře odpovídat předmětu původního odděleného závazku.
Tyto VOP jsou účinné od 12.09.2025